Villkor och bestämmelser

Artikel 1 - Definitioner I dessa villkor gäller följande definitioner: Reflektionsperiod: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt; Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller en verksamhet och som ingår ett distansavtal med entreprenören; Dag: kalenderdag; Varaktighetstransaktion: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, vars leverans- och/eller köpskyldighet sprids över tiden; Hållbar databärare: alla medel som gör det möjligt för konsumenten eller entreprenören att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida sökning och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen. Ångerrätt: konsumentens möjlighet att avbryta distansavtalet inom avkylningsperioden; Entreprenör: den fysiska eller juridiska personen som erbjuder produkter och/eller tjänster på distans till konsumenter; Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system organiserat av entreprenören för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster, exklusiv användning görs av en eller flera tekniker för distanskommunikation fram till och med avtalets ingående; Fjärrkommunikationsteknik: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och entreprenören befinner sig i samma rum vid samma tidpunkt. Allmänna villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Entreprenörens identitet P-Mich Achterveld 16, 3645HP Vinkeveen; E-postadress: info@berado.eu Handelskammarens nummer: 75118394 Momsregistreringsnummer: På begäran

Artikel 3 - Tillämplighet Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från entreprenören och för varje distansavtal och beställningar som ingås mellan entreprenören och konsumenten. Innan distansavtalet ingås kommer texten i dessa allmänna villkor att göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges att de allmänna villkoren kan ses på entreprenören och de kommer att skickas gratis så snart som möjligt på konsumentens begäran. Om distansavtalet ingås elektroniskt, utan hinder av föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den kan läsas av konsumenten. kan enkelt lagras på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges var de allmänna villkoren kan ses elektroniskt och att de kommer att skickas gratis elektroniskt eller på annat sätt på begäran av konsumenten. I händelse av att, utöver dessa allmänna villkor, specifika produkt- eller tjänstevillkor också gäller, gäller andra och tredje stycket mutatis mutandis och i händelse av motstridiga allmänna villkor kan konsumenten alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelsen som är mest gynnsam för honom. är. Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid något tillfälle helt eller delvis är ogiltiga eller har upphävts, ska avtalet i övrigt och dessa allmänna villkor fortsätta att gälla och bestämmelsen i fråga ska omedelbart i samråd ersättas av en bestämmelse som så nära som möjligt motsvarar den ursprungliga. Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor måste bedömas "i andan" av dessa allmänna villkor. Eventuella oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra allmänna villkor måste tolkas "i andan" av dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet. Erbjudandet är utan skyldighet. Entreprenören har rätt att ändra och anpassa erbjudandet. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna göra en bra bedömning av erbjudandet. Om entreprenören använder bilder är dessa en sann representation av de produkter och / eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet binder inte entreprenören. Alla bilder, specifikationer och data i erbjudandet är vägledande och kan inte ge upphov till ersättning eller uppsägning av avtalet. Bilder av produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera att de färger som visas exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med att acceptera erbjudandet. Detta gäller särskilt: priset inklusive skatter; eventuella fraktkostnader; det sätt på vilket avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta; huruvida ångerrätten gäller eller inte; metoden för betalning, leverans och genomförande av avtalet; perioden för godkännande av erbjudandet, eller den period inom vilken entreprenören garanterar priset; beloppet för priset för distanskommunikation om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den vanliga grundavgiften för det använda kommunikationsmedlet; om avtalet arkiveras efter dess ingående, och i så fall hur det kan konsulteras av konsumenten; det sätt på vilket konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera de uppgifter som tillhandahålls av honom i samband med avtalet och, om så önskas, återställa det; alla andra språk på vilka, förutom nederländska, avtalet kan ingås; de uppförandekoder som entreprenören har lämnat och det sätt på vilket konsumenten kan konsultera dessa uppförandekoder elektroniskt; och distansavtalets minimilängd vid en långsiktig transaktion. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

Article 5 - The agreement The agreement is concluded, subject to the provisions of paragraph 4, at the time of acceptance by the consumer of the offer and compliance with the conditions set. If the consumer has accepted the offer electronically, the entrepreneur will immediately confirm receipt of the acceptance of the offer electronically. As long as receipt of this acceptance has not been confirmed by the entrepreneur, the consumer can terminate the agreement. If the agreement is concluded electronically, the entrepreneur will take appropriate technical and organizational measures to secure the electronic transfer of data and ensure a secure web environment. If the consumer can pay electronically, the entrepreneur will take appropriate security measures. The entrepreneur can - within legal frameworks - inform himself whether the consumer can meet his payment obligations, as well as all those facts and factors that are important for a responsible conclusion of the distance contract. If, based on this investigation, the entrepreneur has good reasons not to enter into the agreement, he is entitled to refuse an order or request with reasons or to attach special conditions to the execution. The entrepreneur will send the following information to the consumer with the product or service, in writing or in such a way that it can be stored by the consumer in an accessible manner on a durable data carrier: a. the visiting address of the entrepreneur's branch where the consumer can submit complaints; b. the conditions under which and the manner in which the consumer can exercise the right of withdrawal, or a clear statement regarding the exclusion of the right of withdrawal; c. the information about warranties and existing after-sales service; d. the information included in Article 4, paragraph 3 of these conditions, unless the entrepreneur has already provided this information to the consumer before the execution of the agreement; e. the requirements for terminating the agreement if the agreement has a duration of more than one year or is of indefinite duration. In the case of a duration transaction, the provision in the previous paragraph only applies to the first delivery. Every agreement is entered into under the suspensive conditions of sufficient availability of the products in question.

Artikel 6 - Ångerrätt Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl inom 14 dagar. Denna reflektionsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och gjorts känd för entreprenören. Under avkylningsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten till entreprenören med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och förpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av entreprenören. Om konsumenten vill utöva sin ångerrätt är han skyldig att informera entreprenören om detta inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten måste meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-post. Efter att konsumenten har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt måste kunden returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att de levererade varorna har returnerats i tid, till exempel med hjälp av ett leveransbevis. Om kunden, efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3, inte har angett att han vill utöva sin ångerrätt eller inte har returnerat produkten till entreprenören, är köpet ett faktum.


Artikel 7 - Kostnader vid ångerrätt Om konsumenten utövar sin ångerrätt bärs kostnaderna för att returnera produkterna av konsumenten. Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter avbokningen. Detta är föremål för villkoret att produkten redan har mottagits tillbaka av online-återförsäljaren eller att avgörande bevis på fullständig retur kan tillhandahållas.


Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten Entreprenören kan utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutandet av ångerrätten gäller endast om entreprenören tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid innan avtalet ingås. . Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för produkter: a. som har skapats av entreprenören i enlighet med konsumentens specifikationer; b. som är tydligt personliga; c. som till sin natur inte kan returneras; d. som kan förstöra eller åldras snabbt; e. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har inflytande över; f. för enskilda tidningar och tidskrifter; g. för ljud- och videoinspelningar och datorprogramvara som konsumenten har brutit förseglingen. h. för hygieniska produkter som konsumenten har brutit förseglingen av. Uteslutande av ångerrätten är endast möjligt för tjänster: a. som rör boende, transport, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter som ska tillhandahållas ett visst datum eller under en viss period, b. vars leverans har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut, c. som rör vadslagning och lotterier.


Artikel 9 - Priset Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisändringar till följd av ändringar i momssatser. Utan hinder av föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster med rörliga priser, vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och över vilka entreprenören inte har något inflytande. Detta ansvar för fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är riktpriser anges i erbjudandet. Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagstadgade förordningar eller bestämmelser. Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har fastställt detta och: a. dessa är resultatet av lagbestämmelser eller bestämmelser; eller b. konsumenten har rätt att säga upp avtalet med verkan från den dag då prisökningen träder i kraft. De priser som anges i erbjudandet om produkter eller tjänster inkluderar moms. Alla priser är med reservation för tryck- och skrivfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och typografiska fel. I händelse av tryck- och typografiska fel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten till det felaktiga priset.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti Entreprenören garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i anbudet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och/eller användbarhet och det datum då avtalet ingicks. avtalet befintliga lagbestämmelser och/eller statliga förordningar. Om så avtalats garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal användning. En garanti som tillhandahålls av entreprenören, tillverkaren eller importören påverkar inte de juridiska rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot entreprenören enligt avtalet. Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras till entreprenören skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Produkter måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick. Entreprenörens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten, och inte heller för några råd angående användning eller tillämpning av produkterna. Garantin gäller inte om: Konsumenten har reparerat och/eller redigerat de levererade produkterna själv eller har låtit dem repareras och/eller redigeras av tredje part; De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har på annat sätt behandlats slarvigt eller strider mot entreprenörens instruktioner och/eller på förpackningen; Felet är helt eller delvis ett resultat av förordningar som regeringen har infört eller kommer att införa med avseende på arten eller kvaliteten på de använda materialen.


Artikel 11 - Leverans och utförande Entreprenören kommer att utöva största möjliga omsorg när han tar emot och utför beställningar av produkter. Leveransplatsen är den adress som konsumenten har tillhandahållit företaget. Med hänsyn till vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra accepterade beställningar snabbt, men senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod. Om leveransen försenas, eller om en beställning inte kan uppfyllas eller endast delvis kan uppfyllas, kommer konsumenten att underrättas om detta senast 30 dagar efter det att han har lagt beställningen. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnad och har rätt till eventuell ersättning. I händelse av uppsägning i enlighet med föregående stycke kommer entreprenören att återbetala det belopp som konsumenten betalat så snart som möjligt, men senast inom 14 dagar efter uppsägningen. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra allt för att göra en ersättningsartikel tillgänglig. Senast vid leveransen kommer det att anges på ett tydligt och förståeligt sätt att en ersättningsartikel kommer att levereras. För ersättningsvaror kan ångerrätt inte uteslutas. Kostnaderna för eventuell returfrakt bärs av entreprenören. Risken för skada och/eller förlust av produkter vilar på entreprenören fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Varaktighetstransaktioner: Varaktighet, uppsägning och förlängning Uppsägning Konsumenten kan när som helst säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med beaktande av de uppsägningsregler som överenskommits och en uppsägningstid på högst en månad. Konsumenten kan säga upp ett avtal som har ingåtts för en bestämd period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst mot slutet av den bestämda löptiden, med hänsyn till de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på minst maximalt en månad. Konsumenten kan avbryta de avtal som avses i föregående stycken: när som helst och inte begränsas till avbokning vid en viss tidpunkt eller under en viss period; åtminstone avbryta på samma sätt som de ingicks av honom; alltid avbryta med samma uppsägningstid som entreprenören har kommit överens om för sig själv. Förlängning Ett avtal som har ingåtts för en viss period och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte underförstått förlängas eller förnyas för en viss period. Utan hinder av föregående stycke får ett avtal som har ingåtts för en bestämd period och som omfattar regelbunden leverans av dagliga nyheter, veckotidningar och tidskrifter tyst förlängas för en bestämd period på upp till tre månader, om konsumenten vägrar att godta detta förlängda avtal. får säga upp förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad. Ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av varor eller tjänster får endast förlängas underförstått på obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp avtalet med en uppsägningstid på högst en månad och med en uppsägningstid på högst tre månader om avtalet omfattar regelbunden, men mindre än en gång per månad, leverans av dagstidningar, nyhetsblad och veckotidningar samt tidskrifter. Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter i introduktionssyfte (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte tyst och upphör automatiskt efter prov- eller introduktionsperioden. Varaktighet Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med en uppsägningstid på högst en månad, om inte rimlighet och skälighet motsätter sig uppsägning före utgången av den avtalade löptiden. .


Artikel 13 - Betalning Om inget annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den betänketid som avses i artikel 6.1 har börjat löpa. När det gäller avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period löpa efter det att konsumenten har mottagit bekräftelse på avtalet. Konsumenten har skyldighet att omedelbart rapportera eventuella felaktigheter i betalningsuppgifter som tillhandahålls eller anges till entreprenören. I händelse av att konsumenten inte betalar har entreprenören rätt, med förbehåll för lagliga begränsningar, att debitera de rimliga kostnader som meddelats konsumenten i förväg.


Artikel 14 - Klagomålsförfarande Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in fullständigt och tydligt beskrivet till entreprenören inom 7 dagar efter att konsumenten har upptäckt bristerna. Klagomål som lämnas till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från mottagningsdatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid, kommer entreprenören att svara inom 14 dagar med en bekräftelse på mottagandet och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar. Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är föremål för tvistlösningsförfarandet. Ett klagomål avbryter inte entreprenörens skyldigheter, såvida inte entreprenören skriftligen anger något annat. Om ett klagomål visar sig vara motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget val, att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.


Artikel 15 - Tvister Avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller för regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten bor utomlands.